قانون دست های مساوی پوکر
قانون دست های مساوی پوکر، گاهی اوقات تشخیص دست برنده در شرایط خاص گمراه کننده است که در این مقاله راه تشخیص را با ریزترین نکات و دلیل ذکر کردیم تا به درستی دست برنده را تشخیص دهید. با سپاس از همراهی شما عزیزان.
مقدمه
اول از هرچیز شناخت دست های پوکر لازمه بازی پوکر است . اگر شما دست ها را یاد نگرفته باشید حتی بلوف هم شما را برنده نخواهد کرد. پس ترتیب دست های پوکر را مطالعه کنید و خوب به خاطر بسپارید سپس تمرین زیاد انجامدهید و خود را به بازی سر میز واقعی مجاب کنید بدون شک از بازی پوکر لذت می برید جوری که وقتی با دوستان سر میز هستید گذر زمان را حس نخواهید کرد.
قانون دست های مساوی پوکر
اگر چند دست در یک رده بندی قرار بگیرند:
1: پر (pair):اگر چند نفر پر باشند، پر بزرگتر برنده است. برای مثال پر 8، پر 6 را میبرد. اگر دو نفر پر یک عدد باشند، کسی که برگ[های] دیگر (غیر پر) اش بزرگتر است برنده است. البته اگر جزو دو برگی که از زمین بیرون انداخته میشوند نباشد. (یادآوری میشود از ۵ برگ زمین و ۲ برگ دست هر نفر، ۵ برگ برتر انتخاب میشود.
۲: دو پر(two pair): اگر چند نفر ۲پر باشند، برنده کسی است که پر بزرگترش (top pair)از بقیه بزرگتر باشد. برای مثال KK 55 از QQ JJ بهتر است.
اگر دو نفر دو پر یکسان باشند: در این حالت مسلماً ۴ برگ از ۵ برگ انتخابی هر نفر مشخص شده است و یکسان است، پس برگ پنجم هرکس بزرگتر باشد برنده است، و اگر بزرگترین برگ، روی زمین باشد، بازی مساوی است و پولی که وسط است، بین افراد مساوی تقسیم میشود.
مثال:دست علی ۸وA و دست سینا ۸وQ است. برگهای زمین هم ۱۰٬۱۰٬۸،K،۵ است.
۵ تای علی ۱۰٬۱۰٬۸٬۸،A است و ۵ تای سینا ۱۰٬۱۰٬۸٬۸،K، پس علی برنده است.
ولی اگر دست علی ۸ و ۹ و دست سینا ۸ و ۲ باشد، بازی مساویست، چون ۵ تایی هردو ۱۰٬۱۰٬۸٬۸،K است.
در ادامه …
۳: سه (three of a kind): اگر چند نفر سه کایند باشند، کسی که با عدد بزرگتری سه است برنده است.
برای مثال ۶ ۶ ۶، ۲ ۲ ۲ را میبرد.
۴: ردیف (straight):اگر چند نفر «ردیف» باشند، کسی که ردیفش از عدد بزرگتری شروع شود برنده است.
برای مثال ۹ ۸ ۷ ۶ ۵، ۸ ۷ ۶ ۵ ۴ را میبرد
.
۵: رنگ (flush):اگر چند نفر رنگ باشند، کسی که بزرگترین برگ از خال مورد نظر را دارد برنده است.
برای مثال اگر زمین شامل ۸♠ ۴♠ ۳♠ باشد، کسی که J♠و ۲♠ دارد، کسی را که ۹♠ و ۸♠ دارد میبرد.
۶:فول(full house):فول شامل یک پر و یک «سه» است، اگر چند نفر فول باشند، کسی که سه تاییش بزرگتر است برنده است.
برای مثال J J J 3 3 از 4 4 4 A A دست بهتری است.
۷:کاره (four of a kind):اگر چند نفر کاره باشند، کسی که با عدد بزرگتری کاره است برنده است.
برای مثال ۸۸۸۸، ۶۶۶۶ را میبرد.
۸:استریت فلاش (straight flush): اگر چند نفر استریت فلاش باشند، کسی که استریت فلاشش با عدد بزرگتری شروع شود برنده است.
برای مثال ۳♠۴♠۵♠۶♠۷♠، ۲♠۳♠۴♠۵♠۶♠ را میبرد.
فروشگاه معتبر وسایل پوکر در ایران (تحویل روز)
نحوه توزیع ورق ها در پوکر
در انواع Hold’em, Omaha و Five Crad Draw یک دور در جهت حرکت عقربههای ساعت بین بازیکنان میچرخد. توزیع کارت از نفر بعد از کارت پخشکن یا بُرزن شروع میشود و به هر نفر یک کارت داده میشود. سپس این کار یک دور دیگر (در Hold’em) یا سه بار دیگر (در Omaha) انجام میشود. (در Hold’em هر نفر ۲ کارت و در Omaha هر نفر ۴ کارت خواهند داشت)
راه های ارتباطی با فروشگاه چیپ و وسایل پوکر
6- ارتباط با متخصصین از طریق واتساپ